Evaluare psihologică în limba engleză

pacient in timpul unei evaluari psihologice in limba engleza

De ce să alegi clinica Neuroaxis

Expertiza de top

Expertiză de top

Echipa de peste 50 de medici a clinicii este formată din experți în neurologie, imagistică și specializări conexe.

Tehnologie avansată

Tehnologie avansată

Beneficiezi de tehnologie de ultimă generație și de cele mai avansate protocoale medicale.

Abordare multidisciplinară

Abordare multidisciplinară

Diagnostic și traseu terapeutic stabilit în echipă, pentru obținerea celor mai bune rezultate.

Servicii complete

Servicii complete

Diagnostic – Tratament – Monitorizare – toate în aceeași clinică.

Cuprins

Ce este evaluarea psihoeducațională în limba engleză?

Evaluarea psihoeducațională identifică ce cauze duc la o performanță sau o adaptare școlară nesatisfăcătoare și susține diagnosticul tulburărilor generale și specifice de învățare (de exemplu, dislexie, discalculie, disgrafie), răspunzând la următoarele întrebări:

  • Sunt achizițiile școlare (scris, citit, calcul și raționament matematic) ale copilului la nivelul așteptat, conform potențialului său cognitiv? Dacă nu, de ce?
  • Care sunt cauzele unei performanțe școlare scăzute sau fluctuante?
  • De ce are copilul dificultăți de adaptare la școală sau dificultăți de învățare?
  • Are copilul meu nevoi educaționale speciale (SEN – special education needs)?
  • Este copilul meu eligibil pentru un plan educațional individualizat (IEP – Individualised Education Plan)?
  • Are copilul meu dreptul la ajustări rezonabile la clasă (reasonable adjustments), sau acomodări la teste și examene (exam access arrangements)? (ex: timp suplimentar, pauze frecvente, evaluare orală, utilizarea unui computer, sau a unui scrib pentru citit sau scris etc).
event

Fa-ti o programare la neuroaxis

IMPORTANT! Această evaluare contribuie la decizia școlii de a stabili eligibilitatea copilului pentru servicii educaționale speciale sau oferirea de facilități (ajustări, acomodări) la clasă, teste și examene, după principiul egalității de șanse, în funcție de politica școlii. Evaluarea se adresează elevilor ce urmează să susțină examene în sisteme educaționale internaționale și care au o condiție ce îi face eligibili pentru condiții speciale de evaluare.

  • În baza atât a Raportului psihoeducațional, cât și a altor dovezi ale modului de funcționare normală sau atipică a copilului la școală (evidența nevoilor elevului în situația normală de învățare), școala poate recomanda diverse facilități astfel încât elevul să aibă șanse egale cu ceilalți elevi pentru a-și demonstra abilitățile și cunoștințele.
  • În mod particular, rapoartele de evaluare psihoeducațională au o complexitate aparte și respectă anumite cerințe stricte de detaliere și redactare, trebuind să respecte standardele internaționale de evaluare, fiind o “probă” importantă în susținerea legală a deciziei Examination Board al școlii internaționale privind acordarea de facilități la examene unui elev.

Se utilizează baterii complexe de testare a abilităților cognitive (WISC IV, WISC V UK, WAIS IV UK) și a achizițiilor academice generale (scris, citit, calcul și raționament matematic) specifice nivelului de școlarizare (WIAT III UK). Se adaugă chestionare complexe de evaluare a comportamentului și stării emoționale a copilului atât acasă cât și la școală (BASC 3).

Vă rugăm să rețineți că o evaluare psihoeducațională NU este o evaluare a stării de sănătate mentală, și nu poate diagnostica ADHD / deficitul de atenție, autismul, tulburările specifice de învățare sau de dezvoltare, sau o tulburare emoțională (ex: anxietate, depresie, etc). Testele utilizate în acest tip de evaluare pot identifica dacă există indicii ale acestor afecțiuni, însă, pentru psihodiagnostic, este nevoie de o evaluare psihologică clinică / neuropsihologică.

Ce este evaluarea psihologică clinică / neuropsihologică în limba engleză?

Evaluarea psihologică clinică și neuropsihologică evaluează starea de sănătate mentală și acoperă toate ariile de funcționare psihologică: funcții cognitive (inteligență/IQ, limbaj, atenție, funcționare executivă, memorie și învățare, procesare vizuospațială etc), comportament și stare emoțională, personalitate, funcționare adaptativă, răspunzând la următoarele întrebări:

  • De ce are copilul meu probleme emoționale, de comportament sau de socializare?
  • Are copilul meu ADHD / ADD, autism, o tulburare de dezvoltare/învățare, anxietate sau depresie?
  • Suferă copilul meu de o tulburare de atenție sau de învățare (dislexie, disgrafie, discalculie)?

Evaluarea adresează o gamă largă de afecțiuni psihologice (ADHD/ADD, autism, tulburări de dezvoltare, tulburări emoționale precum anxietatea și depresia, tulburarea obsesiv-compulsivă, tulburări de personalitate etc), precum și probleme generale de adaptare și funcționare școlară/academică și socială.

Această evaluare ajută atât la înțelegerea dificultăților emoționale și comportamentale ale copilului/adolescentului acasă, la școală, sau în relațiile sociale, cât și la stabilirea unor măsuri specifice de sprijin la școală și a nevoilor de intervenție sau psihoterapie. După caz, poate fi necesar un diagnostic medical (psihiatric) care să ateste criteriile unui diagnostic specific și nevoile de tratament.

Ce teste psihologice se utilizează pentru evaluarea psihologică în limba engleză?


În procesul de evaluare sunt utilizate instrumente standardizate (baterii de teste, chestionare), validate științific, dezvoltate de specialiști de renume internațional din SUA/UK și utilizate de profesioniștii în domeniul psihologiei educației din întreaga lume. Testele sunt adaptate cultural și educațional și normate pe populația din SUA sau UK, oferind astfel certitudinea validității și relevanței rezultatelor.

  • Se utilizează baterii complexe de testare a abilităților cognitive (Raven, WISC IV, WISC V UK, WAIS IV UK, NEPSY II, WMS IV), baterii de evaluare a achizițiilor academice generale (scris, citit, calcul și raționament matematic) specifice nivelului de școlarizare (WIAT III UK, KTEA), precum și o gamă variată de chestionare complexe de evaluare a comportamentului și stării emoționale (BASC 3, Brown EF/A, chestionare Millon etc).

Evaluarea IQ cu baterii complexe precum WISC IV, WISC V, WAIS IV) ajută la identificarea persoanelor supradotate din punct de vedere intelectual.

 

Care sunt pașii pentru a realiza o evaluare psihologică în limba engleză?

Pasul 1 – online sau onsite

Discuție inițială cu părinții, 30 min (include istoricul cazului și stabilirea protocolului de evaluare: teste aplicate, durată și cost*). Continuarea evaluării presupune acordul părinților pentru procedură și costuri.

Prețul evaluării variază în funcție de vârsta copilului și complexitatea protocolului de evaluare agreat

Pasul 2

Evaluare directă copil/adolescent (una sau două sesiuni de 60, 90 sau 120 minute), în funcție de protocol. Completare online de chestionare de către părinți și, după caz, profesor.

Pasul 3

Scorare teste, integrare informații și întocmire raport de evaluare* (psiholog); durata finalizării raportului – 10 zile lucrătoare.

la prețul evaluării se adaugă prețul raportului redactat în limba engleză, care variază în funcție de complexitatea acestuia

Pasul 4 (opțional) – online sau onsite

Sesiune postevaluare de discutare a rezultatelor cu părinții (30 min sau 60 min).

 

Ce presupune o evaluare psihologică?

O ședință de evaluare durează 60 de minute (pentru copiii foarte mici sau adulții vârstnici) sau 90 – 120 de minute pentru copiii mai mari sau adulti. Pentru o evaluare pot fi necesare intre una si trei ședințe de evaluare directa (in zile separate), in functie de protocolul stabilit. Aceste detalii sunt stabilite împreună cu psihologul în prima ședință, în funcție de varsta copilului, complexitatea cazului și de testele aplicate. 

Evaluarea cuprinde o combinație de chestionare, interviuri (cu părinții, si separat cu copilul/adolescentul) și o serie de teste standardizate selectate în funcție de obiectivele evaluării. Pot fi solicitate și alte informații relevante, după caz (ex: documente și rapoarte medicale și școlare). Discuțiile cu părinții vizează istoricul nașterii și dezvoltării, adaptarea copilului la mediul social și școlar, comportamentul acestuia în mediul familial, etc. 

În plus, observația clinică directă a psihologului (analiza comportamentului și a performanței persoanei evaluate în timpul testării), precum și experiența în integrarea și interpretarea rezultatelor duc, în final, la concluzii psihodiagnostice corecte și valoroase. 

IMPORTANT! Discuția cu părinții are loc separat (fără prezența copilului) inaintea evaluarii copilului și va fi completată, după caz, și în ședințele ulterioare. Copilul nu asistă la discuția cu părinții, iar părinții nu asistă la evaluarea copilului (exceptând copiii foarte mici care nu acceptă să rămană singuri în cabinet cu psihologul). 

Ce este Raportul de evaluare psihologică?

Evaluarea psihologică se finalizează cu întocmirea unui raport complex (după caz, în limba engleză). Raportul include istoricul cazului, rezultatele numerice la teste și chestionare, integrarea și interpretarea acestora, observațiile psihologului, concluziile psihodiagnostice și, în funcție de tipul testării, recomandări generale de intervenție.

  • NOTĂ: raportul de evaluare psihologică NU include planul detaliat de intervenție/psihoterapie (acesta este întocmit ulterior de psihoterapeut) și nici planul educațional personalizat (acesta este întocmit de școală), ci doar recomandări generale de intervenție.

În mod particular, rapoartele de evaluare psihoeducațională au o complexitate aparte și respectă anumite cerințe stricte de detaliere și redactare, trebuind să respecte standardele internaționale de evaluare, fiind o “probă” importantă în susținerea legală a deciziei Examination Board al școlii internaționale privind acordarea de facilități la examene unui elev.

Acest raport poate fi utilizat mai departe în psihoterapie/consiliere psihologică, la școală (pentru stabilirea unui plan educațional personalizat sau a acomodărilor la examene), sau, după caz, la medic, atunci când evaluarea servește unui diagnostic medical sau ajustării planului de tratament.

Pentru copiii școlarizați după curriculumul românesc, în sistem public sau privat, rezultatele evaluării pot servi la întocmirea dosarului pentru Cerințe Educaționale Speciale (CES) și/sau încadrarea în grad de handicap la autoritățile române competente (împreună cu fișa psihologică tip, Anexa 8), în funcție de diagnostic și de decizia părinților.

  • NOTĂ: raportul va fi trimis NUMAI solicitantului evaluării (ex: părinții) în format pdf prin mijloace electronice agreate (email, WhatsApp) în termen de 10-15 zile lucrătoare de la data finalizării evaluării. În cazul evaluării copiilor, explicarea raportului și a direcțiilor generale de intervenție poate fi oferită părinților, la cerere, într-o ședință separată de consiliere psihologică.

IMPORTANT! Rapoartele de evaluare neuro/psihologică clinică sau psihoeducațională NU pot fi folosite în instanță în niciun scop, neavând caracter de expertiză psihologică judiciară. De asemenea, NU sunt oferite servicii de evaluare a traumei psihologice de orice natură sau de evaluare a copiilor ai căror părinți se află în proces de divorț și de stabilire a custodiei, și care solicită o evaluare psihologică în acest scop.

 

  • Adulti - Evaluare (neuro)psihologica (60 de minute) 900lei
  • Copii (3 - 17 ani) - Evaluare cognitiva/IQ* (limba engleza) cu RAVEN / WISC 5 / WAIS IV sau selectie 2-3 domenii NEPSY II (60 de minute) 1500lei
  • Copii (3 - 17 ani) - Evaluare comportamentala-emotionala* (limba engleza), se adauga la evaluarea cognitiva/IQ (60 de minute) 1000lei
  • Chestionar suplimentar (parinte / copil / profesor) limba engleza 250lei
  • Evaluare cognitiva WISC V cu recomandari de interventie in limba engleza 2000lei

Părerile pacienților noștri

Mihaela Chites

Mihaela Chites

2024-04-12

Clinica de exceptie, multumiri din suflet Dnei Dr Olivia Racila, o profesionista desavarsita, care a explicat cu rabdare, pe indelete si intelesul tuturor.

Gina Goidea

Gina Goidea

2024-04-05

Sunt implicați cu adevărat în a-ți rezolva problema, indiferent de vârstă. De obicei, când te duci cu un bătrân, majoritatea spun ca-i vârstă... mulțumesc celor care le pasă: dnei dr. MATEI ALEXANDRA și dl. Dr. COZMA LIVIU.

Andrei Blaj

Andrei Blaj

2024-04-04

Am facut o consultatie online, totul a decurs foarte bine. Recomand.

Marian Petrice

Marian Petrice

2024-03-28

Am avut ocazia să întâlnesc în această clinică un medic de excepție.

Angelica Geambaşu

Angelica Geambaşu

2024-03-26

Tot respectul pentru Doamna Doctor Zela Cofoian-Amet.Calm, abordare foarte profesionistă de excepție, răbdare și maxim inters pentru pacient.

Scorul de evaluare Google: 4.4 din 5, pe baza 367 recenzii

Google Reviews

Părerea ta contează foarte mult pentru noi.

Ajută-ne să îmbunatățim serviciile prin adăugarea unei recenzii.

Adauga o recenzie

Abonează-te la newsletterul “1 minut pentru sanatatea creierului”

Și vei primi in fiecare zi de joi 3 sectiuni cu informatii despre un subiect de interes din sfera sanatatii creierului.

keyboard_arrow_up