Activitatea electrica anormala a creierului intrerupe procesul normal de conectare a neuronilor, astfel ca, in functie de localizarea epilepsiei, pot aparea:
- probleme motorii;
- de limbaj (intelegere si exprimare);
- memorie (de scurta durata sau de lunga durata);
- atentie si functionare executiva (adica organizare, planificare, rationament, inhibitie si autocontrol, flexibilitate cognitiva).
Procesul de stocare, prelucrare sau de regasire a informatiilor in / din memorie este frecvent afectat. Tipul problemelor de invatare in epilepsie la copii variaza de la dificultati subtile pana la afectari profunde. In plus, confuzia si oboseala post-crize dar si problemele emotionale si de comportament asociate frecvent epilepsiei (anxietate, iritabilitate, depresie, hiperactivitate etc) duc, de asemenea, la scaderea capacitatii de concentrare si invatare. Performanta copilului poate fi afectata atat in ariile de achizitii academice (scris, citit, calcul si rationament matematic) cat si in relationarea sociala si functionarea sa indepenedenta, de zi cu zi.
In diagnosticul de epilepsie la copii, chiar si in cazurile in care inteligenta generala nu este afectata, capacitatea copilului de a invata poate fi scazuta si este nevoie atat de un regim de viata echilibrat, lipsit de stress, cat si de masuri psihoeducationale de compensare a acestor dificultati stabilite in functie de profilul neuropsihologic al fiecarui copil.
Pentru o evalaure corecta si un plan de tratament ajustat nevoilor copilului tau, te asteptam la clinica Neuroaxis!